Vakantie en visite! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Vlugt - WaarBenJij.nu Vakantie en visite! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Vlugt - WaarBenJij.nu

Vakantie en visite!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 April 2010 | Portugal, Lissabon

De tijd hier in Lissabon gaat snel, en het is alweer bijna een maand geleden dat ik mijn laatste update schreef. Gelukkig heb ik in de afgelopen maand genoeg dingen gedaan die de moeite waard zijn om aan jullie te vermelden.

Om maar meteen met het beste te beginnen ( sorry pap en mam, maar jullie bezoek was ook een hoogtepunt hoor! ), het is strandweer aan het worden! De temperaturen stijgen iedere dag een klein beetje verder en de verwachting is dat het dit weekend 26 á 28 graden gaat worden, wat mij de perfecte temperaturen lijken voor een fijne middag bakken in de zon. Een aantal weken geleden, op een erg mooie, eerste echt zonnige dag in Lissabon besloten we dat het tijd werd om het strand met een bezoekje te vereren. We vertrokken met de bus vanaf Praa de Espanha naar Costa de Caparica, een strand aan de andere kant van de rivier ( Rio Tejo a.k.a De Taag ). Ons groepje bestond uit vijf meiden gewapend met zonnebrandcrème, boeken en tijdschriften en een jongen die volledig was uitgerust in zijn surf-outfit. Na een middagje schelpen zoeken, spring-foto’s (proberen ) te maken en onze eigen surfdude bewonderen en aanmoedigen konden we met veel genoegen zeggen dat het een zeer geslaagde eerste stranddag van het jaar was. Helaas heb ik er geen gebruinde huid aan over gehouden, maar ik blijf de hoop koesteren dat ik naar Nederland terugkom met een kleurtje!

Aangezien ik in de winter uit Nederland vertrokken ben had ik nog niet echt nagedacht over mijn zomer garderobe, en of mijn huidige zomerspul wel toereikend zou zijn voor het Portugese weer. Gelukkig houden Portugezen van winkelen en hebben ze een heel aantal mega shopping centres gebouwd in de stad. Een van de weekenden heb ik dus gespendeerd aan het shoppen van kleding voor de zomer! De eerste dag, zaterdag, zijn we weer met de bus naar de andere kant van de rivier gegaan om een heel grote outlet shopping mall te bezoeken. Er waren zoveel leuke winkels, dat we er de hele dag mee zoet zijn geweest! Omdat we zondag wakker werden met nog meer shop-kriebels in de buik besloten we om nog niet te stoppen opnieuw op koopjesjacht te gaan, maar dit keer gewoon in een mall in Lissabon zelf. Dit alles uiteraard met veel succes!

Omdat wij als studenten zo hard moeten werken en bijna geen vrije tijd hebben, en ook omdat het Pasen was, kregen we twee weken ‘Easter break’! Veel mede Erasmus-studenten grepen deze kans aan om Portugal rond te reizen of tripjes te maken naar Spanje en Marokko. Ik echter, besloot gewoon lekker in Lissabon te blijven en hier te genieten van mijn rust, de stad en het weer! In de eerste week van de vakantie kwamen papa en mama mij bezoeken! Aangezien het twee maanden geleden was dat ik ze had gezien had ik hier heel erg veel zin in! Nadat ik drie kwartier op het vliegveld had zitten wachten midden in een groep Tae Kwon Do jongens uit Uzbekistan, was ik heel blij en voelde het erg fijn toen ik mijn ouders de aankomsthal in zag komen lopen. Na een veel te dure taxi rit naar hun hotel heb ik ze eerst meegenomen naar mijn kamer, want ze wilden natuurlijk graag zien hoe ik hier woon. We konden toen meteen gebruik maken van de gelegenheid om alle meegebrachte stukken kaas, tijdschriften, dropjes en boeken naar mijn kamer te vervoeren ( de kaas is overigens alweer bijna op ). De dagen dat mijn ouders hier waren heb ik lekker goedkoop geleefd, heb ik op meer terrasjes gezeten dan in de twee maanden daarvoor en elke avond in een restaurant gegeten. Ik heb ze meegenomen naar Belém, mijn favoriete gedeelte van de stad, en ze hebben zelf ook de toeristische dingen van de stad ontdekt. Na een paar fijne, leuke, gezellige dagen was het toen alweer tijd voor ze om het vliegtuig terug naar Nederland te pakken. Jammer, maar toch ook weer niet ;)!

De rest van de vakantie heeft voor mij in het teken gestaan van lekker uitrusten, rustig aan doen, boekjes lezen, filmpjes kijken, feesten bezoeken, winkelen en studeren. Ja, studeren moest helaas ook gebeuren, want ik had de dinsdag na de vakantie mijn eerste tentamen, een midterm voor het vak Investments. Die is inmiddels gemaakt, maar het resultaat is nog niet binnen, dus ik doe geen gevaarlijke uitspraken over wat mijn cijfer eventueel zou kunnen zijn.

De komende maand staat in het teken van visite. Eerst komen Nina, Anne-Sophie en Janine uit Groningen mij met een bezoek vereren van 22 t/m 27 april. Gelijk daarna, 28 april t/m 4 mei, komen Sanne, Barbara en Stephanie uit Zutphen mij blij maken met hun aanwezigheid! Daarna is het alweer tijd om zo langzamerhand de colleges af te ronden en de tentamens te gaan maken. Het plan is, zij het nog ietwat vaag, om na de tentamens een bezoek te brengen aan Madeira en een weekje te chillen op het strand in de Algarve voordat ik terugvlieg naar Nederland. Het ticket is trouwens al geboekt, 25 juni zet ik weer voet op Nederlandse gronden!

Liefs

  • 09 April 2010 - 19:47

    Nina:

    Jaaa bijna!! Ik blijf zelfs lekker tot 2 mei haha.. Maar lekkere vakantie gehad duss?? Tot snel chick!

    Xxx

  • 09 April 2010 - 19:53

    Tessa De Vlugt:

    Jaaa! Vakantie was fijn :)! See you very sooon!

    xxx

  • 12 Mei 2010 - 11:11

    Loes:

    Ha Tessa,

    Leuk hoor om je verslagen te lezen. Fijn dat het weer wat beter is. Al die regen, wij weten er alles van. Begint al weer op te schieten je tijd in Portugal.Was leuk met je ouders op bezoek heb ik gehoord en gelezen.
    Nog een maandje en dan zien we je weer
    Ik heb begrepen dat je nu "vast"zit omdat je niet kunt vliegen. Heeeel verveldend!!! lekker in de zon op het strand! Geniet ervan.
    Nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Tessa

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 16573

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Ghana: werken in een weeshuis!

27 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Studeren in Lissabon

Landen bezocht: