Vakantie! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Vlugt - WaarBenJij.nu Vakantie! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Vlugt - WaarBenJij.nu

Vakantie!

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 Juni 2010 | Portugal, Lissabon

De tentamens zijn gemaakt, alle verslagen zijn ingeleverd en de vakantie is voor mij begonnen!

Afgelopen woensdag was het alweer tijd om mijn laatste tentamen, Portugees, te maken. Het eerste tentamen dat ook gelijk het moeilijkste was heb ik gelukkig gehaald en ik ga er vanuit dat het met de rest ook wel goed gaat komen, maar dat hoor ik over een paar weken denk ik pas. In ieder geval probeer ik mij daar de komende tijd even niet zo druk om te maken, want ik ga lekker genieten van de tijd die ik hier nog heb!

Donderdag, de eerste officiële dag van mijn zomervakantie, reisde ik samen met een paar anderen met de trein af naar het mooie dorpje Cascais. Het plan was om daar fietsen te lenen, een goede service voor toeristen als je het mij vraagt, en langs de mooie kust te fietsen en af en toe te stoppen bij mooie stranden en leuke plekjes. Helaas was het die dag Corpus Christus, een katholieke feestdag die in Portugal ook een vrije dag betekent voor iedereen, waardoor alle fietsen al weg waren tegen de tijd dat wij daar aankwamen. Uiteraard was het die dag zeer mooi weer met een temperatuur van 32 graden en bijna geen wolkje in de lucht, dus namen we de bus naar Guincho Praia. De hele middag hebben we ons daar heerlijk vermaakt met zwemmen in de zee, waar we uiteindelijk uit gefloten werden door de LifeGuard omdat het te gevaarlijk was, lekker zonnen, Yahtzee spelen en gewoon niets doen. Ik heb die dag wel een kleurtje gekregen, maar niet de kleur die ik wilde helaas; de achterkant van mijn benen is bijna letterlijk zo rood als een tomaat en aan de voorkant in mijn hals zie je precies de bandjes van mijn bikini lopen. Erg sexy dus.

's Avonds, gister-avond dus, zijn we voor het laatst naar een Erasmus feest geweest. Het was weer ouderwets gezellig en leuk, maar ik moet toch ook zeggen dat het eigenlijk wel een beetje genoeg is geweest. Elke week drie keer feesten met dezelfde mensen, dezelfde muziek en op dezelfde plekken is op den duur redelijk standaard!

Vanaf nu is er voor alles een laatste keer; de laatste keer samen met iedereen eten, de laatste keer naar een Erasmus Party, de laatste keer in Lissabon winkelen etc. Ook komen de afscheids-etentjes en feestjes eraan en dat geeft soms mixed feelings. Van Selina, een Koreaans meisje, weet ik dat ik haar hoogstwaarschijnlijk nooit meer ga zien na volgende week woensdag omdat ze Lissabon dan verlaat, en dat geeft nog eens een extra lading aan het naderende afscheid. Aan de andere kant zijn er ook een aantal mensen met wie ik nu al een afspraak heb gemaakt om ze eind september weer op te zoeken in Duitsland om een keer een soort Oktoberfest mee te maken dat ze in Stuttgart vieren! Gelukkig duurt het nog even voordat het definitieve afscheid daar is, want voor die tijd ga ik ook nog behoorlijk wat leuke dingen doen.

Komende woensdag vlieg ik met de Duitse Lena voor vier dagen naar Madrid. Als we 12 juni terugkomen kunnen we die avond direct mee feesten met het grootste volksfeest wat er in Lissabon is in het hele jaar, Santo Antonio. Dan heb ik precies één dag om al mijn spullen te wassen en opnieuw in te pakken, want van 14 tot en met 20 juni zal ik met een groep van 6 mensen, 4 Duitsers en 2 Nederlanders, een weekje vakantie gaan vieren in Lagos (Algarve).

En dan, op 25 juni, is het tijd om Lissabon met al mijn spullen weer te verlaten na een heel erg mooie periode van 5 maanden. Ik ben al een tijdje de dagen aan het aftellen, maar ik begin er ook steeds een beetje meer emotioneel bij te raken. Natuurlijk vind ik het heel erg fijn om iedereen in Nederland weer te zien, maar ik heb hier ook zoveel vriendschappen gesloten en leuke dingen mee gemaakt dat het nog best moeilijk zal worden!

Over drie weken rond deze tijd zit ik waarschijnlijk lekker in de tuin in Zwolle met papa, mama en Steven mijn verhalen te vertellen. Tot die tijd, ga ik hier nog drie weken lekker genieten van alles wat op mijn pad komt!

Um grande Beijo para todos!


  • 05 Juni 2010 - 20:18

    Janine:

    Oeeh lekker vakantie! Ik ben officieel jaloers mn scriptie deadline van as. donderdag in het vooruitzicht en nog 2 college weken en 2 tentamens te gaan! Anyways geniet nog even van de laatste weekjes want ook al kijk je er nu naar uit om weer lekker naar huis te gaan ik verzeker je dat zodra je thuis weer gewend hebt je maar al te graag weer terug wilt naar deze relaxte 'vakantie-weken' waarin niks moet! Tot snel! :) Liefs xxx

  • 08 Juni 2010 - 13:10

    Dieuwke:

    Mooi verslagje tes!! Kan me voorstellen dat het heel dubbel is. Geniet nog even van je laatste weekjes daar en doe iedereen de groeten van mij.. :)
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Tessa

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 16577

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Ghana: werken in een weeshuis!

27 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Studeren in Lissabon

Landen bezocht: