Een regenachtige update - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Vlugt - WaarBenJij.nu Een regenachtige update - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Tessa Vlugt - WaarBenJij.nu

Een regenachtige update

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Maart 2010 | Portugal, Lissabon

"Wat een rotweer zeg!" Deze zin is rond deze tijd van het jaar vaak te horen in Nederland, en helaas dit jaar ( ja dit is een exceptioneel slecht jaar ) ook in Lissabon. Ongeveer twee weken al valt de regen soms onafgebroken uit de lucht en valt er niets anders te doen dan binnen blijven en musea bezoeken. Vorig weekend, toen ik de weersverwachting opzocht voor de toen komende twee weken, was er een klein lichtpuntje. Na dit weekend zou de regen plaatsmaken voor zon, en zouden de temperaturen naar 19 graden stijgen! Echter, dit bleek valse hoop! Ik heb lang gewacht met het kopen van een paraplu, want ik hoopte dat ik die niet nodig zou hebben, maar vandaag ben ik toch eindelijk overstag gegaan. Een mooie burberry-ruitjes-paraplu is het geworden!

Twee weken geleden, op zondag 21 februari, kwam Dieuwke (huisgenootje uit Groningen) mij hier opzoeken voor een aantal dagen. Toen ik haar ophaalde van het treinstation was ik toch wel weer erg blij om een bekend gezicht te zien en lekker Nederlands te kunnen praten! Na een maand de Nederlandse 'G' (die ze hier trouwens heel erg grappig vinden) niet of nauwelijks uitgesproken te hebben, moest mijn keel er wel weer aan wennen, maar toch voelde het goed! Maandag-avond, na een dag vol geregel en gesms, hadden we een groepje Erasmus-vrienden van mij uitgenodigd om een echt Nederlands maaltje te komen eten. Het werd stamppot andijvie zonder spekjes en rookworst maar met een gewoon worstje. Uiteindelijk werd het meer andijvie-moes aangezien we hier geen stamper hadden en alles met de staafmixer moesten malen. Gelukkig viel het wel goed in de smaak en is er een hele afwas-teil vol stamppot opgegeten! Uiteraard wilde Dieuwke, feestbeest als ze is (toch?), het bruisende Erasmus-uitgaansleven in Lissabon ook wel eens even verkennen, dus gingen we dinsdagavond op stap. Eerst langs een ladies-night voor gratis drankjes, en toen op naar een club. Een heel voordelig feit hier in Lissabon is, dat vrouwen vaak minder betalen dan mannen en soms zelfs nog gratis drankjes krijgen ook! Na een leuk en vermoeiend avondje dansen en gezelligheid zijn we in bed gekropen en de volgende ochtend lekker lang blijven liggen. Donderdag is Dieuwke weer naar Nederland gevlogen en had ik het rijk weer alleen ( haha!)!

Veel meer spannende dingen heb ik nog niet uitgevoerd ondertussen, mede dankzij de regen, maar we hebben wel een gezellig tapa’s avondje en een bioscoop-avondje gehouden met een groepje mensen. De bioscoop hier is erg goedkoop, vooral als je student bent, wat inhoudt dat je voor een kaartje maar €4.50 hoeft te betalen. ( De film was Shutter Island en is echt een aanrader voor als je van films houdt waar je over na blijft/moet denken!)
Vandaag, de dag met de ergste regen tot nu toe (Ja, ik hou nu op met zeuren over het weer! ), ben ik naar een museum geweest met erg veel verschillende soorten collecties, zoals: moderne kunst, Chinese kunst, schetsen, voorwerpen uit de oudheid en nog veel meer. Ook dit is erg goedkoop en je kunt je er uren vermaken als je wil, dus dat is ideaal voor een dag als deze!

Natuurlijk bestaat een Erasmus-tijd uit feesten, tripjes maken en leuke dingen doen, maar er moet ook gestudeerd worden, want die 30 ECTS krijg ik niet vanzelf. Ik ga de komende dagen/week dan ook eens even studeren en rustig aan doen met feesten ( oh wat klinkt dit laf, maar het is wel verstandig toch?) , dan kan ik er daarna weer tegen aan!
Aan het einde van de maand komen papa en mama mij opzoeken en daar heb ik toch stiekem best wel heel veel zin in!

Heel veel liefs uit Lisboa!

  • 07 Maart 2010 - 16:43

    Sanne :

    Je maakt leuke verslagjes

  • 09 Maart 2010 - 08:26

    Eugenie:

    Hoi Tessa,

    Ik zei al tegen de anderen is ze alleen op vakantie of moet ze ook nog wat doen!!maar ik lees al dat het niet alleen feesten en uitgaan is. Het is wel balen van dat weer, denk je in Portugal te zitten en niets anders dan zon te hebben en dan is het regen,regen en nog eens regen.Wel leuk dat je ouders komen,maar dan moet het weer wel beter zijn!!!.Margo gaat in ieder geval studeren in Groningen,dus als je tegen die tijd een kamer weet laat het dan horen.
    Als ik het zo hoor dan is het daar wel goedkoper,zoals film,vervoer,musea.

    Nou Tessa het beste maar weer en tot de volgende krabbel.

    Kus,

    Eugenie

  • 13 Maart 2010 - 12:00

    Steven De Vlugt:

    Heey Tess!

    ging dat mooie weer toch maar even niet door he :P gelukkig is het hier nu niet meer zo slecht. niet echt warm, maar geen regen.

    mama en ik vinden wel dat je je verhalen erg leuk weet te schrijven. misschien toch maar die IBM laten vallen, en schrijfster worden?

    nog veel plezier daar en dat het weer maar wat beter mag worden!

    x Steven

  • 16 Maart 2010 - 11:05

    Dieuwke:

    Tessie!
    Wat jammer van het weer, maar ik zag op facebook dat de zon inmiddels weer schijnt.. Je had beter in Nederland kunnen blijven want hier is het weer heerlijk hoor! Lekker zonnetje, aangenaamd temperatuurtje, je kent het wel. Ahum. Het blijft hier maar koud en grauw. Moet ik toch nog maar een tripje naar Lisboa plannen haha.

    Ik vond het iig heel gezellig, maar dat wist je al en ik wens je nog heel veel plezier!

    Heel veel liefs Dieuwke

    P.s. vind het altijd heel leuk om weer je verhalen te lezen, dus je mag best meer blogs plaatsen hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Tessa

Actief sinds 18 Dec. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 16576

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Ghana: werken in een weeshuis!

27 Januari 2010 - 25 Juni 2010

Studeren in Lissabon

Landen bezocht: